Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

27بهمن

 27بهمن                              احساسات راستین

«وقتی از قبول واقعیت امروز امتناع میکنیم، ایمان به نیروی برتر خود را انکار میکنیم. این کار، تنها میتواند رنج بیشتری را به همراه داشته باشد.»

جزوه فقط برای امروز

v

برخی روزها صرفاً باب میل ما نیستند. مشکلات ما میتواند به سادگی باز شدن بند کفش یا ایستادن در صف سوپرمارکت باشد. یا شاید اتفاقی جدیتر مانند از دست دادن شغل، خانه یا معشوق را تجربه کنیم. در هر صورت، اغلب به جای اینکه فقط به دردناک بودن این احساسات اذعان کنیم، به دنبال راهی برای رهایی از آنها میگردیم.

هیچ کس به ما قول نمیدهد که با قطع مصرف همه چیز به میل ما پیش خواهد رفت. در واقع، میتوانیم مطمئن باشیم که زندگی با قطع مصرف یا عدم آن، ادامه پیدا خواهد کرد. با روزهای خوب و بد، احساسات آرامشبخش و احساسات دردناک روبرو میشویم. اما دیگر مجبور به فرار از هیچ یک از آنها نیستیم.

میتوانیم درد، اندوه، ناراحتی، خشم، افسردگی و احساسات دیگر را تجربه کنیم که زمانی با مصرف مواد از آنها دوری کردیم. درمییابیم که میتوانیم در حالی که پاکی خود را حفظ میکنیم، این احساسات را پشت سر بگذاریم. صرفاً به این خاطر که احساسات ناراحتکنندهای داریم، نخواهیم مرد و دنیا نیز به آخر نمیرسد. یاد میگیریم که میتوانیم اتفاقاتی را که هر یک از روزها به همراه میآورد، تحمل کنیم.    

v

فقط برای امروز:  اعتماد خود به خداوند را از طریق تجربه امروز آن طور که هست، نشان میدهم.

--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

هدایت16 فوریه     27بهمن

درخواست کردن هرگز برای من آسان نبوده ولی اغلب کار درستی است.وقتی  گم می شوم راهنمایی می خواهم و بیشتر اوقات کمکم میکند تا به جایی که می خواهم بروم.اما وقتی از لحاظ احساسی وروحی دست وپا می زنم  درست مثل زمانی که گم شده ام چرا در خواست کمک برایم اینقدر سخت است؟
از وقتی عضو نارانان شدم پی بردم که درخواست کمک برایم آسانتر شده است.یاد گرفتم که جلسه نارانان مکان امنی برای مشارکت و پرسیدن سوال هاست .قضاوت نمی شوم و با افرادی هستم که آنها هم مشکلات را مشارکت می کنند .در خوش آمد گویی تازه واردین به یاد می آورم  ما هم همین مسیر دردناک را طی کرده ایم.
و پاسخ را درآرامش و آسودگی خاطر یافته ایم هم چنین یاد گرفتم وقتی در نارانان در خواست کمک می کنم پیشنهاد هایی بهومن داده می شود نه دستور،و می دانم  که هنوز هم انتخاب نهایی با من است.
در نارانان به این باور رسیده ام که می توانم.از نیروی برترم راهنمایی بخواهم .وقتی به نارانان آمدم خدایی که خودم درک کردم نیروی برترم شد .در نارانان راه تازه ای برای دعا کردن و در خواست کمک یاد گرفتم دعا های من دیگر معامله نیستند .اکنون با نیروی برترم صمیمانه حرف می زنم و هدایتی را که در یافت می کنم  می پذیرم .هم چنین معتقدم نیروی بر ترم به شکل های مختلف واغلب از طریق دیگران به خصوص در این اتاق ها رهنمود را نشان می دهد.


تفکری برای امروز:
گاهی وقت ها نیاز دارم ا ز دوستان نارانانی ام کمک بخواهم و گاهی نیاز دارم همانطور که در قدم های دوازده گانه نارانان پیشنهاد شده.از نیروی برترم کمک بخواهم .در هر حال به عنوان یک انسان در حال رشد لازم اسن که مدام از خودم بیشتر بخواهم.

گروه خانواده نارانان در اصل برای شماست که از مشکلات اعتیاد یکی از نزدیکانتان احساس نا امیدی می کنید.
کتابچه آبی نارانان


--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 

همانطور که مسیر خود را در قدم چهارم کار می کردم، به ویژگی های شخصیتی ام با همان صداقت و بی باکی که می توانستم گوش میدادم. من با یک طعنه ( استهزاء) شکسته و تسلیم می شدم.
روزی به بسیاری چیزهایی که بعنوان پرهیزگاری داشتم، فکر می کردم _ مراقبت کردن از همه اطراف پیرامونم، نگران بودن در مورد زندگی دیگران، قربانی کردن خوشی و سعادت خودم که بعنوان عامل بدبختی من نتیجه می شد، ویژگی هایی که همیشه نادیده می گرفتم مثل خوش بینی، انضباط در کار خودم حقیقتاً به عنوان ویژگی های مثبتم ناشی می شدند. اگرچه با قدرت این قدم، مسیری را برای تبدیل کردن ویژگی های وارونه ام به سمت صحیح خود پیدا کردم.من هنوز برای حفظ این موقعیت از واگذاری مجدد ان تلاش می کنم. اما وقتی که خودم را به وضوح می بینم، یک حس تمامیت، غرور و ارامش را دارا هستم، من می توانم از اینکه اکنون خودم هستم خوشحال باشم.

یادآوری امروز


زندگی من امروز در مسیرذ تغییرات است. آگاهی داشتن به من اجازه می دهد تا آرامش خود را با آن تغییر حفظ کنم. امروز بگذار به عبارت خودم گوش فرا داده و اعمال خودم را ببینم. تنها با شناختن فردی که در حال حاضر هستم، می توانم فردی را که می خواهم باشم خلق کنم.
" هر فردی باید به خودش نگاه کند تا معنای زندگی را از خودش فرا گیرید این چیزی نیست که کشف شود، چیزی است که شکل می گیرد."


--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز

 

27 بهمن
می‌دانم بیشترین رُشد و تغییرات من باید در طرز رفتار و اعمالم ایجاد شوند و این اعمال هم به یک باره اتفاق نمی‌افتد، مگر این که یک شخصیت جدید به جای شخصیت قبلی جایگزین گردد. امروز داشتن صبر و آرامش در همه‌ی امور مختلف و مسائل گوناگون و اجرای کارهای عادی و ارتباط با اجتماع یک امر ضروری است. آیا امروز قدرت به اجرا گذاشتن اصول برنامه را در تداوم ایمان و اعتماد و سپردن امور زندگی به خواست خداوند را دارم؟ آیا امروز امور و اراده محدود خود را به کسی که بالاتر از اراده‌اش و قدرت برتر می‌باشد، سپرده و افکار خود را از قید و بندها رها کرده‌ام؟ امروز باور به حضور خداوند در امور زندگی افراد موفق یک حالت مسری دارد. اگر دریچه‌های قلبم را به روی واقعیت‌ها باز کنم، معجزات را احساس خواهم کرد و من هم مثل دوستان متحول خواهم شد. امروزتنها قدرتی که مرا از یک فرد بی‌اراده و تنها و وابسته به انواع مخدرات و مادیات به یک انسان خدمتگزار و تأثیرگذار در اجتماع تبدیل کرده است، به غیر از خداوند کس دیگری قدرت انجامش را ندارد!
در صبوری هم صبر باید کرد!
 


--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

 

بیست و هفتم بهمن:   خداوند عاشق توست، نه به این دلیل که آدم خوبی هستی.او به خاطر خودت عاشق توست! خداوند عاشق همه ماست، نه به این دلیل که دوست داشتنی هستیم. فقط به این دلیل که او عشق مطلق است.

بهترین هدیه این برنامه، عشق بلاعوض است. بسیار شگفت انگیز است که مشارکت عضوی را می شنوم که از نواقص شخصی خود می گوید و من انسانی در راه کمال را در پشت آن مشارکت می بینم. در حالی که در دوران مصرف در میان گفتگوهای خانواده خود نمی توانستم این گونه صحبت ها را تحمل کنم. به مرور توانستم اعضای خانواده خود را به عنوان انسانهایی عادی بپذیرم. نه من و نه آن ها همیشه رفتار معقول نداریم. این برنامه فرصتی در اختیارم قرار داد تا به نقش خود در رفتارهای گذشته نگاه کنم و از بند اسارت خشم و نفرت رهایی یابم. همچنین در این برنامه آموختم تا هر جا در اشتباه هستم سریعا آن را پذیرفته و درصدد اصلاح آن برآیم.

برای امروز، قبل از هر حرفی لحظه ای تأمل کرده و از خود می پرسم: در برابر این حرف چه پاسخی خواهم شنید؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan