Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

4اسفند

 پیامها و پیامرسانها 4                          اسفند

«گمنامی اساس روحانی تمام سنتهای ماست و همواره یادآور این است

که اصول را به شخصیتها ترجیح دهیم.»

سنت دوازدهم

v

سنت دوازدهم اهمیت «ترجیح دادن اصول به شخصیتها» را به ما یادآوری میکند. در جلسات بهبودی شاید این عبارت بدین صورت بیان شود: «پیامرسان را تیرباران نکنید». ما اغلب پیام را با پیامرسان اشتباه میگیریم و چون با فرد سخنگو در جلسه تضادهای شخصیتی داریم، صحبتهای او را انکار میکنیم.  

اگر با صحبتهای افراد معینی در جلسات مشکل داریم، ممکن است از راهنمای خود کمک بخواهیم. راهنما میتواند به ما کمک کند تا به جای اینکه بر فرد سخنگو تمرکز کنیم، بر آنچه گفته شده، تمرکز کنیم. راهنما همچنین میتواند در بررسی رنجشهایی به ما کمک کند که ممکن است ما را از اذعان ارزش بهبودی برخی افراد خاص باز می‌دارد. وقتی به خود اجازه میدهیم بر اساس پیشنهاد قدم دوازدهم به جای شخصیتها بر اصول بهبودی تمرکز کنیم، بهرههای بسیار بیشتری که از جلسات نصیب ما میشود، شگفتانگیز است.

v

فقط برای امروز:  اصل گمنامی را در جلسه NA تمرین میکنم. به جای شخصیت پیامرسان بر پیام بهبودی تمرکز میکنم.

--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 


ذهنت را باز بگذار
23  فوریه        4اسفند
یکی از جمله های مورد علاقه من در کتابچه نارانان این است:"ذهنت را باز بگذار.......خیلی زود احساس میکنی که عضوی از گروه شده ای."وقتی برای اولین بار به جلسات نارانان آمدم  به شدت معتقد بودم که بیماریم باید آنچه را که من میگویم انجام دهد و غیر آن کار دیگری نکند .سرسختانه اعتقاد داشتم می توانم او را مجبور به ترک کنم.فکر می کردم اگر بتوانم به او بفهمانم که اعتیادش چه آسیبی به خود،من و خانواده مان می زند از این کارش دست بر می دارد.
خوشبختانه با حضور در جلسات ذهنم باز شد با گوش دادن و مشارکت در جلسات خیلی زود در یافتم که تمرکز دایم روی معتادم مرا از رشد و بهبودیم دور کرده است .به قدری روی معتادم تمرکز داشتم که خود را نادیده گرفته بودم.
ذهن باز کمکم کرد تا مسیر تمرکزم را تغییر دهم.در مورد اعتیاد و ابزارهای برنامه مطالبی آموختم .این دانش کمکم تا تشخیص دهم که مسوولیتم چیست.مهم تر از همه اینکه یاد گرفتم با کمک نیروی برترم چه چیزهایی را می توانم تغییر بدهم و چه چی,هایی را نمیتوانم.


تفکری برای امروز:
امروز با رفتن به جلسات روی بهبودی خودم تمرکز می کنم.هر روز سعی میکنم به روشی زندگی کنم که روزم با تغییر همراه باشد.با ذهنی باز برای هدایت ،آگاهی و توانایی رها کردن معتاد با عشق دعا میکنم .امروز می دانم که این بهترین کاری است که می توانم انجام دهم.

 


--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 

4 اسفند
من مطمئن بودم باید فردی در دنیا وجود داشته باشد که هر حالت مرا درک کند همیشه برای من وقت داشته باشد و لبخندی بر چهره من بیاورد وقتی که این شخصیت ظاهر میشد بالاخره ان عشقی را که شایسته اش بودم داشتم سپس هیچ انتخابی نداشتم جزئ اینکه منتظر بمانم من ضعیف بودم . چه زندگی غم انگیز و تنهایی داشتم سپس فردی در جلسه الانان کلمه "حق شناسی" را بکار برد و ناگهان همه سناریو بهم ریخت وقتی در مورد اینکه چقدر حق شناس باشم فکر میکردم . تخیلاتم خود را چیزی جزئ یک شبه (سایه ) نشان نمی دادند واقعیت را به شکل متفاوتی نشان داد ...........دوستان من وجود داشتند بچه هایی که خیلی با من صداقت داشتند همکارانی که در روابط دوستی همراه بودند الکلی مورد علاقه در زندگیم . اعضای الانان که مرا در اغوش می گرفتند با من صحبت میکردند و بمن شهامت می دادند . من با عشق انها چه میکردم ؟ اینطور به نظر میرسید که بخاطر ان فرد تخیلی ام انها را کنار میزدم و یا بد تر از ان هرگز به انها توجه نمی کردم


یادآوری امروز


.اگر متوانم عشقی را که شامل زندگیم میشود تشخیص دهم . ایا واقعا قدر دان دریافت چیز هایی بیش از این هستم ؟ بگذار از انچه که اغلب بمن بخشیده شده . اگاهی یابم
اگر تنها دعایی که شما در کل زندگی خود گفته باشید . متشکرم باشد همان کافی است....


--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز

 

4 اسفند
امروز قادر شده‌ام با اتکا به اصول برنامه‌ی خودیاری رابطه و ارزش هر کسی را فقط روی مسائل و اصول انسانیت وی بسنجم و هیچ کاری به هویت و شخصیت آنها نداشته باشم. عشق ورزیدن به انسان‌ها را فقط به خاطر تعالی خود عاشق سفارش می‌دهم. دوست داشتن آدم‌های نیک‌نام و خیرخواه ساده‌ترین نوع و بی‌زحمت‌ترین احساس است، که بعضی‌ها طبق عادت آن را در خودشان می‌پرورانند، ولی دوست داشتن آدم‌های عادی و حتی بدنام کاری بس دشوار است، که نمی‌توانیم به این آسانی‌ها و بدون قضاوت عملکرد آنها به خودمان بقبولانیم. اگر همه را به یک چشم نگاه کردم این عجب است. امروز سعی دارم با عشق ورزیدن به بنده‌های خداوند بدون در نظر گرفتن شخصیت و عملکرد آنها خودم را در مسیری قرار می‌دهم، که بدانم من هم اگر در جایگاه کسی بودم مسلماً من هم همان بودم که انها هستند، من با مقام انسانیت و برای انسانیت در مقام خالق خودم سر به سچده برده و سیر و سلوک می‌کنم. من برای قضاوت و غیبت‌کردن خلق نشده‌ام. من انسانم و انسان هم آرزو می‌کنم.
به عشق اجازه ورود بده!


--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

 

چهارم اسفند:   ایمان، تصویر روحانیت است.

   دانشمندان قرنهاست در تلاش برای اثبات یا رد مفهوم خدا هستند. فیلسوفان در این مورد با یکدیگر به بحث پرداخته اند اما هیچ یک ملاک و مدرکی مطلق و مشخص در دست ندارد. برای درک نیرویی برتر از خود دلیل و برهان لازم نیست. فقط ایمان لازم است. من با جدیت و پشتکار از هر روش و ابزاری که می شناختم برای قطع مصرف نیکوتین استفاده کردم اما موفق نمی شدم. انجمن نیکوتینی های گمنام نقطه قوتی را که بدان نیاز داشتم به من هدیه کرد. ما نه تنها به یکدیگر در رهایی از مصرف نیکوتین کمک می کنیم بلکه کمک می کنیم تا از یک زندگی بهتر برخوردار باشیم. به اعتقاد من تلاش بشر در طی قرن ها برای تبدیل شدن به انسانی بهتر نشان از وجود یک نیروی برتر است.

برای امروز، در جستجوی کشف صفات نیک انسان ها خواهم بود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan