Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

18اسفند

 18اسفند                       فراگیری عشق ورزیدن نسبت به خود

«مسئله‌ای که بیشتر از همه چیز بدان نیاز داریم، داشتن احساس خوب درباره خودمان است.»

کتاب پایه

v

«تا زمانی که میتوانید عشق ورزیدن به خود را یاد بگیرید، ما به شما عشق میورزیم.» این کلمات که اکثر اوقات در جلسات ما شنیده میشود، روزی را به ما وعده میدهند که مشتاقانه منتظر آن هستیم—روزی که نحوه عشق ورزیدن به خود را میدانیم.

احترام به نفس—همه ما به محض اینکه درباره این ویژگی سختحصول میشنویم، خواهان آن میشویم. ظاهراً برخی از ما تصادفاً به آن پی میبریم، در حالی که سایرین اقداماتی را انجام میدهند که با تأیید عقاید خود در آینه تکمیل میشود. اما تکنیکهای القای احترام به نفس و معالجات رایج روانشناختی صرفاً میتواند راه ما را دورتر کند.     

مراحل عملی معینی وجود دارد که میتوانیم برای عشق ورزیدن نسبت به خود طی کنیم، چه این عشق را "احساس کنیم" یا خیر. میتوانیم از مسئولیتهای شخصی خود مراقبت کنیم. میتوانیم همان طور که برای یک معشوق یا دوست کارهای خوب انجام میدهیم، برای خود نیز این کارها را انجام دهیم. میتوانیم به نیازهای خود توجه کنیم. حتی میتوانیم به ویژگیهای ارزشمند دوستان خود توجه کنیم—ویژگیهایی مانند هوش و شوخطبعی—و آن ویژگیها را در خود جستجو کنیم. مطمئناً درمییابیم که افرادی دوستداشتنی هستیم و زمانی که به این درک برسیم، در مسیر خود موفق میشویم.

v

فقط برای امروز: کاری را انجام میدهم که به من در شناخت و عشق ورزیدن نسبت به خود کمک میکند.

--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 


سپردن اراده ام....
8 مارس      18اسفند

مدام می بایست به خودم یاد آوری کنم که معتاد تا وقتی تصمیم به مصرف دارد به کمک من نیاز ندارد.برای قطع مصرف هم نیازی به کمک ندارد.بنا بر این اگر بخواهم هر دو از دیوانگی نجات پیدا کنیم لازم است من قطع وابستگی کنم.نارانان به من می گوید که تاثیر ایمان تنها زمانی می تواند نشان داده شود که مشکلات طاقت فرسای خود را رها کنم و به نیرویی بزرگتر از خودم (که انتخاب می کنم او را خدا بنامم)بسپارم.
آماده ام سنگینی بار خود را به خدا بسپارم خسته تر از آن هستم که همان روش قدیمی را ادامه دهم .میدانم که می بایست به خاطر معتاد قوی بمانم و اجازه بدهم که از پیامد کار هایش درد بکشد و به جستجوی بهبودی خود برود.میدانم اگر روش سو استفاده همیشگی اش از کمکم را قطع نکنم هرگز بهبود پیدا نخواهد کرد .هر روز بیشتر می فهمم که کاری نکردن و کنار ایستادن درست است.کاری نکردن اشکالی ندارد!
می دانم که وقتی آگاهانه اراده ام را به نیروی برترم می سپارم می توانم آثار ایمان را در زندگیم ببینم.با ایمان قوی و محکم می توانم آرامش را بدست بیاورم بدون ایمان من تنها و در مانده ام.


تفکری برای امروز:

از همه تازه واردین مثل خودم می خواهم به این عقیده توجه کنند:من معتقدم امید هست .باور دارم در حال پیشرفت هستم و خدا برای من و معتاد زندگیم تمام نمی شود.هنوز موفق نشده ام اما اگر مرتب به جلسه بروم و دوازده قدم را مداوم کا ر کنم یک روز موفق خواهم شده چون برنامه کار می کند.


--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 

18 اسفند
الکلیسم یک بیماری است که شامل سه بخش ..فیزیکی..روحی..و معنوی است .چون من تخت تاثیر بیماری الکلیسم فرد دیگری واقع شده ام . صحت معنوی . جسمی و روحی خود را با سوال کردن از خودم چک می کنم :ایا صحت جسمی من در اولویت قرار دارد ؟ایا من خوب می خورم و به اندازه کافی می خوابم ؟ اخرین باری که خود را چک کردم و به دندانپزشک رفتم چه موقع بود ؟ ایا خودم را تمیز نگاه میدارم ؟ایا اوقات فراغت دارم تفریح و سرگرمی چطور ؟آیا در مواقعی که نیاز دارم در آغوش میگیرم یا در آغوش کسی می روم ؟ آیا برای اوقات سخت و ناراحت راهنما یا دوست الانانی دارم ؟هنگامی که کاری به خوبی صورت میگیرد میتوانم جشن بگیرم ؟ایا وقتی برای لذت بردن خودم اختصاص می دهم ؟ آیا هیچ مورد قابل توجهی وجود دارد که روزی فکر های منفی در مورد آن داشتم و اکنون با حق شناسی بر آن توجه دارم ؟ ایا با نیروی برتر از خودم ارتباط دارم ؟ اگر نه آیاتمایل به تلاش برای ایجاد این ارتباط دارم ؟ ایا زمانی برای دعا و تمرکز اختصاص میدهم ؟آیا تمایل به درخواست کمک دارم ؟ایا بطور مرتب در جلسات الانان شرکت میکنم . نشریات الانان را می خوانم قدم ها و دیگر ابزار ها را برای هر روز زندگی ام بکار می برم ؟آیا از رشد خود آگاه هستم و آنرا تشخیص می دهم ؟


یادآوری امروز

با یک ترازنامه ساده از عادات و رفتارهایم شروع به بهبودی انها می نمایم ..........بهتر است که خودت را تمیز و درخشان حفظ کنی . تو پنجره ای هستی که از ان باید دنیا را ببینی "


--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز

 

 ای خالق مهربان مرا وسیله صلح واشتی خود قرار ده تا
جایی که نفرت است،حامل عشق
جایی که خطا کاری است،حامل گذشت
جایی که نفاق است،حامل یکرنگی
جایی که شک است،حامل یقین
جایی که نادرستی است،حامل درستی
جایی که یاس است،حامل امید
جایی که تاریکی است،حامل نور
ودر جایی که غم است؛حامل شادی باشم.
پروردگارا!
کمکم کن به جای تسلی خواهی ،تسلی دهم وبه جای درک شدن درک کنم!
زیرا که پیدا کردن در گرو گم شدن است.
با بخشش دیگران،خود بخشوده می شویم.در مرگ حیات جاودان پیدا می کنیم.
دعا قدم دوازدهم:
با رهایی،تولدی دوباره!
--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

18 اسفند: آدمهای خود خواه و از خود راضی می گویند: می دانم!

انسان های مثبت و مطمئن از خود می پرسند: چه چیز آن را نمی دانم! و به دنبال دانستن هستند.
در انجمن نیکوتینی های گمنام، از نیکوتین به عنوان "نیروی پست تر" یاد می شود. نیرویی که برای خوددرمانی بارها به آن مراجعه کردیم تا از لحاظ جسمی و روحی و روانی احساس خوبی پیدا کنیم. اکنون در طی این برنامه و برداشتن دوازده قدم می آموزیم که به دنبال نیرویی برتر بگردیم تا ما را یاری کند رها از نیکوتین باقی بمانیم.
برای من نیکوتین مانند چسبی بود که مغز، افکار، احساسات و زندگی را به مدت بیست و پنج سال به یکدیگر چسبانده بود. زندگی بدون مصرف نیکوتین برایم غیر ممکن بود و درهم ریخته بود. من قادر به سر و سامان دادن به این زندگی به هم ریخته نبودم و فقط نیرویی برتر می توانست از پس این مهم برآید.

برای امروز، وقتی همه چیز دیوانگی به نظر می رسد و به سختی قابل درک است نفسی عمیق می کشم و به یاد می آورم که دست بزرگی همه چیز را در کنترل دارد.

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan