Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

24اسفند

 24اسفند                                               روابط

«ترازنامههای ما نیز دارای مطالبی درباره

 روابط هستند.»

کتاب پایه

v

البته این کمترین چیزی است که میتوان گفت! به خصوص سالها پس از شروع بهبودی ، کل ترازنامههای ما ممکن است بر روابط ما با دیگران تمرکز یابد. زندگی ما از روابط مابا عزیزان، دوستان، همکاران، بچهها و سایر افرادی که با آنها در تماس هستیم، پر شده است. نگاهی به این روابط میتواند چیزهای زیادی درباره شخصیت اصلیمان به ما بگوید. 

اغلب در ترازنامههای ما رنجشهایی فهرست میشود که از برخوردهای روزمره ما با دیگران نشأت میگیرد. جهت بررسی نقش خود در این برخوردها تلاش میکنیم. آیا از سایر افراد انتظارات غیر واقعبینانهای داریم؟ آیا معیارهای خود را بر دیگران تحمیل میکنیم؟ آیا گاهیاوقات ناگهان تحمل خود را از دست میدهیم؟

اغلب فقط با نوشتن ترازنامه مقداری از فشاری که رابطهای آشفته میتواند ایجاد کند، رفع میشود. اما این ترازنامه را باید با انسان دیگری نیز در میان بگذاریم. از این طریق میتوانیم بخشی از بینش مورد نیاز نسبت به مسئله مورد نظر و نحوه دستیابی به راه حل آن را به دست آوریم.      

ترازنامه به عنوان یک ابزار این امکان را به ما میدهد تا به تدریج روابط خود را بهبود بخشیم. امروز یاد میگیریم که با کمک ترازنامه میتوانیم از روابط خود با دیگران لذت ببریم.

v

فقط برای امروز:  از نقشی که در روابط خود دارم ترازنامه تهیه میکنم. تلاش میکنم نقش مقتدرتر و مسئولانهتری در این روابط داشته باشم.

--------------------------------------------------------------------------------

مشارکت،تجربه،نیرو،امید

 

 

اعتماد.....
من به نارانان آمدم تا به عزیزمعتادم کمک کنم.اما به سرعت یادگرفتم که به جای کمک به دیگران ابتدا می بایست از خودم  مراقبت کنم.وقتی تراز خودم را گرفتم متوجه شدم که فرد بد گمانی هستم.همیشه  اعتماد کردن برایم سخت بوده و در طول زندگیم حس می کردم یک قربانی بودم و بنا بر این مثل یک قربانی رفتار می کردم .اما امروز می خواهم تغییر کنم به جای خودم را یک قربانی همیشگی ببینم و در ترس زندگی کنم و به خاطر زخم های کهنه ام رنج.بکشم ترجیح می دهم بتوانم اعتماد کنم .می خواهم  یاد بگیرم به یک مسیر امن وسالم اعتماد کنم.
اعتماد:"مطمعن بودن از اعتماد به نفس اعتبار ،استحکام و یا حقیقت هر کسی یا چیزی است.اعتماد جایگاهی در راز داری و تا حدودی هم اتکا به آینده یا احتمالات،امید و غیره ... "
وقتی به تعریف اعتماد نگاه می کنم می بینم که من انتخاب می کنم که در چه موقعیتی و به چه کسی اعتماد کنم.به همین جهت نتیجه  می گیرم که وجود ثبات و اطمینان در کسی یا چیزی باعث می شود که من اعتماد کنم.زمانی که منصفانه یقین دارم که این شخص یا چیز وجود دارد از اینکه چیست و چه خواهد کرد ترسی نداشته باشم.
قبل از آن که تصمیم بگیرم به کسی یا چیزی اعتماد کنم،سهم من استفاده از تجربه ام ،وجدان و عقل سلیم است.وقتی تردید دارم  می توانم از طریق دعا و مراقبه برای در خواست هدایت به نیروی برترم مراجعه کنم و برای راهنمایی صبر کنم.من معتقدم که نیروی برترم قابل اعتماد است.


تفکری برای امروز:
امروز اراده و زندگی ام را به مراقبت نیروی برترم می سپارم .وقتی به نیروی برترم اعتماد می کنم دلیلی برای ترس ندارم.


--------------------------------------------------------------------------------

شهامت عوض شدن

 

24 اسفند
من در الانان یاد میگیرم قبل از اینکه با طغیان های خشم آلود و اتهام زدن واکنش نشان دهیم. فکر کنیم . یاد میگیریم تا در مواقعی که وسوسه می شویم در اموری که به هیچ وجه به ما مربوط نمیشود دخالت نکنیم . زبان خود را نگه داریم .ما ارزش سکوت را فرا میگیریم اما هنگامیکه سکوت برای تنبیه و آزردن بکار می رود میتواند برنده تر از کلمات درد آور باشد . نادیده گرفتن عمدی تلاش های فردی برای ارتباط ذاشتن . بهتر از مداخله کلامی نمیباشد . خشونتی که بصورت غیر کلامی و با نگاههای سرد و محکم بستن درب بیان میشود هنوز هم خشونت محسوب می شود . وقتی من در پی این باشم که با سکوت کردن یا دیگر حربه های در دسترسم به دیگران صدمه بزنم . همیشه به خودم ضربه میزنم اگر چیزی دارم که لازم به گفتن می باشد و هنوز قادر به گفتن آن نیستم . شاید بتوانم به جلسات الانان بروم یا به راهنمایم تلفن کنم و بعضی از احساسات قابل انفجار م را رها سازم . بخاطر خواهم داشت که هدف من بهبودی خودم و ارتباطاتم می باشد سعی خواهم کرد انتخاب هایی داشته باشم تا این هدف را حمایت کند

یاد آوری امروز

سکوت من چه پیامی را ابلاغ می کند ؟ امروز سعی خواهم کرد سکوت زبانم را با سکوت روحم هماهنگ کنم ......اگر در سکوت حتی ذره ای از خشم یا خصومت باشد . تمام قدرت اش را از دست می دهد . یک سکوت درست ویژگی آرامش . پذیرش . و صلح را دارد

--------------------------------------------------------------------------------

روز به روز

 

24 اسفند
امروز در اوقاتی که بدون ترس در آن به سمت رُشد در حرکت هستم. عدم ترس در وجود من دلیل دارد و چه دلیلی بهتر از این که من در دنیایی زندگی می‌کنم که خداوند در آن حاکم است و دست توانایش روی سرم قرار دارد؟ آیا کسی می‌تواند این زندگی جدید را از من بگیرد و یا مرا از سعادت در حضور خداوند محروم کند؟ امروز دعاهای من از روی ناامیدی و یا نیاز مادی نیست. بلکه یک تسلیم ارادی از روی عقل و منطق برای کسی است که سال‌ها با او و وجودش جنگ و درگیری داشتم می‌باشد. امروز قدرت من از تسلیم باشکوهی می‌باشد که از روی تمام ارزش‌های بشری است، در مقابل او زانو می‌زنم و خود را تسلیم اراده‌ی او می‌کنم. من دعا می‌کنم آنهایی را که دوستشان دارم به باور برسند و در کمال آرامش در صلح و رهایی و آزادی و تسلیم زندگی کنند. من تجلی عشق و عظمت و رحمت خداوند مهربان هستم. من مرده بودم اراده خداوند مرا زنده کرد. از این که قسمتی از امروز و لحظه هستم لذت می‌برم. می‌دانم خداوند مرا بدون هدف خلق نکرده و در پس زندگی من فلسفه‌ی خلقت وجود دارد.
امروز روز تشکر و سپاسگزاری است!


--------------------------------------------------------------------------------

مراقبه روزانه

 

24 اسفند: نتیجه خشم، از دلیل پیدایش آن دردناکتر است.

خشم، خونم را به جوش می آورد و گاهی به مرز جنون و انفجار می کشد. اگر بی جا بروز کند به انسانهای بی گناه آسیب می رساند و موجب مشکل می شود.
آیا قطع مصرف کردم تا تبدیل به یک هیولا شوم؟
این خشم از کجا می آید؟
در دوران مصرف احساساتم را با مصرف نیکوتین سرکوب می کردم. اکنون با انبوهی از انرژی های سرکوب شده مواجهم که هیچ گاه بیان نشده اند.
این حقیقت است که اکنون سرپوش احساسات را برداشته ام. برای مدتی همه چیز متلاطم خواهد بود. اما با هر تجربه به مقداری خودآگاهی می رسم. اگر چیزی برای سالها باعث رنجشم بوده، اکنون می توانم برای از میان بردن آن به بهترین شکل ممکن با آن رو به رو شوم. اگر خشمگین شوم، جبران خسارت به موقع می تواند صدمه ناشی از سخنان شتاب زده مرا بهبود بخشد.
دریافته ام که به هنگام عصبانیت باید مراقب سخنان خود باشم. من کنترل احساساتم را در دست دارم. هر یک از قدم ها مرا در مسیر بهبودی پیش می راند و این یکی از نعمت های بیشمار رهایی از اعتیاد به نیکوتین است.
خشم و کج خلقی که تجربه می کنم، بخشی از فرایند بهبودی از اعتیاد نیکوتین است. هیچ درمان جادویی نمی تواند آن را بدون درد و رنج از بین ببرد. من باید به واسطه تجربه این احساسات و در نهایت رو به رو شدن صادقانه با آن ها رشد کنم.

برای امروز، با شهامت با احساساتم رو به رو می شوم.

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan