Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

سوالات مربوط به نواحی...

سوالات مربوط به نواحی در جلسه با اعضای هیئت امناء و خدمات جهانی


ناحیه یک


1 آیا اینکه نشریات - NA در برخی از دانشگاه های آمریکا تدریس می شوند صحیح است یا خیر؟ اگر صحیح است چگونه اطلاع رسانی شده است؟

خیر نشریات NA در دانشگاه تدریس نمی شود.


2 طبق گفته آنتونی مبلغ سود حاصل از فروش نشریات در ایران ، در داخل ایران نگهداری و گاهاً صرف برگزاری کارگاه های مثل دبی، هزینه سفر هیأت امناء و ... می شود. آیا باقی مبلغ در حساب شخص نگهداری می شود یا حسابی بنام انجمن، اگر بنام انجمن است مالیات آن چگونه پرداخت می شود و اگر شخصی است سود حاصل از نگهداری این پول چقدر است و چگونه صرف هدف اصلی می شود؟

در حساب دفتر خدمات جهانی نگهداری می شود و تاثیری بر مالیات انجمن ندارد. سود حاصل آن هم جز درآمدهای خدمات جهانی محاسبه میگردد و همانند باقی درآمدها برای پیشبرد هدف اصلی هزینه می شود.


3 مایملک معنوی - NA در ایران چگونه محافظت می شود؟ دفتر خدمات جهانی ایران چه برخورد موضعی در رابطه ، استفاده از آرم و لوگوی تولید و فروش محصولات ، با آرم NA داشته است؟


آرم و نام و نشریات NA در ایران نیز به نام دفتر اصلی خدمات جهانی ثبت شده است که مدارک ان در گذشته به شورای منطقه ارائه گردیده است

در صورت لزوم و صلاحدید دفتر اصلی از شعبه ایران خواسته خواهد شد تا بعنوان نماینده دفتر اصلی به این مسئله بپردازد.


4 در حال حاضر به مراکز سم زدایی مراجعه نمی کنیم آیا به نظر انجمن این عمل صحیح است؟ و اگر این مراکز با انجمن - NA تداخل ایجاد کنند چگونه می توان این موضوع را حل کرد؟

رساندن پیام بهبودی وظیفه اعضا، گروهها و ساختار خدماتی است و بهتر است همگی ما نهایت سعی خود را در این راستا انجام دهیم. اگر در ناحیه ای یک مرکز سم زدایی با اصول و منافع NA تداخل ایجاد کند. ناحیه مربوطه باید به وجدان گروه خود مراجعه کرده و بهترین تصمیم را در این رابطه بگیرد.


5 در حال حاضر نشریات در کشور همسایه ترکیه از دفتر بلژیک خریداری می شودو به قسمت بسیار بالایی نسبت به قیمت - نشریات در ایران به فروش می رسد.به عنوان مثال کتاب پایه با هشتاد صفحه و 22 لیره یا 32 هزار تومان آیا امکان چاپ این کتاب دفتر ایران و فروش به کشور همسایه وجود دارد یا خیر؟)اعضای انجمن در ترکیه تمایل به این کار دارند.

فروش نشریات با قیمت پایین و به نرخ آن در ایران برای منطقه ترکیه ایجاد تنش خواهد کرد لذا ایرانیان مقیم ترکیه باید با رجوع به ساختار خدماتی ترکیه موضوع را با ایشان مطرح کنند اگرساختارخدماتی وگروهها درترکیه نسبت به این مسئله اعتراض نداشته باشند که کتاب به ایرانیان ارزانتر از کتاب به ترکها فروخته شود و این موضوع را رسما به خدمات
جهانی اعلام کنند آنگاه ما پیگیر دریافت مجوز اینکار از هیئت امناء خواهیم شد .



ناحیه سه


1 دلیل عدم بار گزاری صورت وضعیت مالی خدمات جهانی مخصوصاً شعبه ایران در سایت چیست؟

گزارش مالی شعبه ایران هر سال پس از بررسی و حسابرسی توام با گزارش مالی دفتر اصلی و دیگر شعبات در سایت خدمات جهانی www.na.org به زبان انگلیسی بارگذاری میگردد و اعضا در سراسر جهان از جمله ایران می توانند خیلی ساده با مراجعه به این سایت گزارش مالی خدمات جهانی و همینطور گزارش دفتر ایران را ملاحضه فرمایند. درضمن همانگونه که درآخرین جلسه با شورای منطقه ایران صحبت شد ما در حال تهیه گزارشی به زبان فارسی هستیم تا در اختیار انجمن ایران قرار گیرد و در صورت کارآیی سعی خواهیم کرد از این پس گزارش مالی را بصورت سالیانه ارائه نمائیم.


2 معیار انتخاب و یا استخدام مدیر و کارمندان خدمات جهانی در شعب مخصوصاً ایران چگونه است؟

مدیر شعبه تحت نظر مدیر دفتر اصلی استخدام میگردد که شرایط متفاوتی از جمله طول مدت پاکی، سابقه خدماتی، توانایی انجام وظایف محوله دارد همینطور مدیران دفتر اصلی باید شناخت خوبی از او داشته و به ایشان اعتماد لازم را داشته باشند. کارمندان شعب نیز تحت نظر مدیر شعبه استخدام میگردد که شرایط فوق نیز درباره ایشان صدق می کند.


3 به دلیل برخی از ملاحظات فرهنگی و مذهبی در ایران بعضاً متهم به اشاعه مذاهب دیگر می شویم با توجه به این واقعیت میتوان برخی از اصلاحات را که باعث این سوء تفاهمات می شود را در نشریات می توانیم در ترجمه تغییر دهیم.؟

این تغییرات باید با دلایل منطقی و جایگزین مناسب به هیئت امنا ارائه گردد و هیئت امنا تصمیم نهایی را در این رابطه میگردد.


4 آیا دفتر نمایندگی و شعبه خدمات جهانی در ایران به صورت قانونی ثبت شده است؟ و موارد قانونی اعم از بیمه ، دارائی ، اجازه چاپ و توزیع را با موازین صنفی ایران رعایت می کند؟ پاسخ به هر دوقسمت این سئوال مثبت است.


5 علت عدم ارائه گزارش شفاف و کامل از خرید و فروش و هزینه و موجودی و مجموع حقوق کارمندان دفتر خدمات جهانی شعبه ایران به شواری منطقه ایران چیست؟

پاسخ به این سئوال در پاسخ سئوال یک داده شد. گزارش مالی شعبه ایران پس از حسابرسی هر سال در سایت خدمات جهانی بارگذاری میگردد. اطلاعاتی که در این گزارش ارائه میگردد دقیقا طبق دستورالعمل هیئت امنا و کنفرانس خدمات جهانی است. درضمن همانگونه که درآخرین جلسه با شورای منطقه ایران صحبت شد ما در حال تهیه گزارشی به زبان فارسی هستیم تا در اختیار انجمن ایران قرار گیرد و در صورت کارآیی سعی خواهیم کرد از این پس گزارش مالی را بصورت سالیانه ارائه نمائیم.


6 آیا فروش محصولات از منابع مالی گروه ها به گروه ها توسط دفتر خدمات جهانی مغایر با سنت هفتم می باشد یا خیر؟ اگر می باشد چرا این فروش متوقف نمی شود؟ حتی بنا بر درخواست گروه ها؟

فروش محصولات از طریق خدمات جهانی امری مرسوم است. گروهها خود درباره خرید یا عدم خرید آن و رعایت سنت هفتم به بهترین شکل تصمیم گیرنده هستند. در ضمن هیچ درخواستی مبنی بر عدم تولید محصولات به دفتر اصلی یا شعبه ایران ارسال نگردیده است.


7 با توجه به مشکلات عدیده حضور و شرکت وکلای منطقه ایران در کنفرانس خدمات جهانی درخواست پاسخگویی از فعالیت های دفتر خدمات جهانی در شعب به چه شکل تسهیل می گردد تا گروه ها بتوانند وضعیت دفتر خدمات جهانی مطلع گردند؟


وکلای ایران چندین بار در کنفرانس خدمات جهانی حضور یافته اند. وضعیت دفتر خدمات جهانی تحت نظر هیئت امنا وکنفرانس است در ضمن شما نیز در جلساتی که هر از چند گاه با اعضا هیئت امنا دارید مانند آخرین جلسه یا از طریق
حضور مدیر شعبه ایران در شورای منطقه می توانید اطلاعات لازم را کسب کنید


8 با توجه به عدم ارائه گزارش مالی به دفتر خدمات جهانی شعبه ایران چگونه می توان احساس عدم اطمینان ، ابهام و تردید را که باعث کاهش خرید نشریات شده است، برطرف نمود؟چه پیشنهاد و یا راهکاری وجود دارد؟

فروش نشریات در ایران نه تنها کاهش نداشته است بلکه رشد نیز کرده.درباره گزارش مالی نیز در سئوالات قبلی پاسخ ارائه گردید.



ناحیه چهار


1 با توجه به گزارش وکیل محترم شورای منطقه ایران : در کنفرانس اخیر خدمات جهانی تصمیم گرفته شده که در این سطح از خدمات نمایندگان شوراهای فرا منطقه شرکت نمایند و مناطق با ادغام شدن تشکیل یک فرا منطقه بدهند. از چه تاریخی این تصمیم اجرایی می شود و ساز و کار آن چگونه است؟


در حال حاضر قرار شده است تا بطور آزمایشی و فقط برای یکبار رابطین 51 فرامنطقه موجود با تقبل هزینه خود در کنفرانس شرکت کنند بدون داشتن حق رای. اینکه تصمیمی در رابطه با تغییر ساختار کنفرانس گرفته شود به آینده موکول گردیده است.


2 با توجه به پاسخ شما که گفتید : در هر جا باید پیام رسانی کنیم سوال ما این است که آیا شما از شرایط ایران و چالشهای بوجود آمده با این مراکز و سوء استفاده های این مراکز از نام و لوگو انجمن اطلاع دارید؟ آیا اطلاع دارید که جامعه تفاوت فعالیت انجمن با این سازمانها را هنوز بدرستی تشخیص نمیدهد ؟ با توجه به اینکه طبق آمار رسمی ستاد مبارزه با مواد مخدر 1222 مرکز ترک اعتیاد به علت سوء استفاده از همدردان و عدم سرویس مناسب و برخوردهای نا مناسب در سال گذشته بسته شده و لغو مجوز گردیده و با توجه به اینکه سنت ششم اشتیاق ما را بری پیام رسانی تعدیل نموده و حدود و مرزی تعیین کرده : با در نظر گرفتن همه این موارد شما اعتقاد دارید در این شرایط باز هم باید در هر جا پیام رسانی کنیم ؟


ما از شرایط ایران توسط گزارشاتی که از شعبه خود دریافت می کنیم مطلع هستیم. همانطور که گفته شد و در نشریات ما نیز قید گردیده است ما مسئولیت داریم تا به بهترین نحو ممکن به معتادان در حال عذاب پیام رسانی کنیم. اما اینکه به چه اماکنی و در چه حدی مسئله ای است که شما با مشورت با وجدان گروه ناحیه خود باید در آن مورد تصمیم بگیرید و ما در موقعیتی نیستیم که بخواهیم برای یک ناحیه یا منطقه تعیین تکلیف کنیم. لذا پیشنهاد می شود با بررسی دقیق و مشورت لازم تصمیم بگیرید که چگونه و کجا پیام رسانی کنید.



ناحیه پنج


با سلام و تشکر لطفاً تمامی منابع کارگاه ها و نشست این دو روز را در اختیار مراجعین قرار بدهید ."ترجمه کامل و جواب سوالها" با تشکر از شما. حتما این کار را خواهیم کرد.



ناحیه شش


1 آیا در همکاری با سازمانها می توان به صورت مشترک همایش برگزار کرد و لوگوی  NA در کنار لوگوی آنها می تواند در بنر چاپ شود؟


لوگوی NA نباید در یک بنر یا پوستر هم زمان با لوگوی سازمان های دیگر استفاده گردد. اگر قرار است از لوگوی NAاستفاده کنیم باید در یک بنر مجزا باشد.


2 آیا - NA ایران می تواند وکیل قانونی برای پیگیری موارد سوء استفاده از نشریات NA و نشر اکاذیب و افترا به NA استخدام کند؟

بله می تواند اما ما پیشنهاد می کنیم تا سر حد امکان از این کار اجتناب نمائید زیرا باعث اتلاف منابع انجمن، ایجاد تنش
و حتی شاید زیر پا گذاشتن سنت دهم شود. لذا پیشنهاد می کنیم با اطلاع رسانی و بالا بردن سطح آگاهی اعضا سعی در حل مشکل داشته باشید.


3 مصادیق سوء استفاده و تأیید ضمنی و تلویحی در همکاری با مؤسسات درمانی چه می باشد، آیا برگزاری جلسات پیام رسانی در مراکز نگهداری معتادان تأیید تلویحی می باشد یا خیر؟

پیام رسانی به مراکز نگهداری معتادان با رعایت اصول و سنت ها به معنی تائید سازمان مربوطه نیست.


4 در فصل 7 روابط عمومی در قسمت تیتر استفاده از نام  NA آمده که: کمیته خدماتی ناحیه ای ، می تواند به روشنی سرفصل راه هایی که مراکز درمانی قادر به استفاده از نام NA باشد را تعیین کند. استفاده غلط از نام NA موضوعی است مربوط به روابط عمومی، با توجه به متن بالا دقیقاً مصادیق استفاده صحیح و نادرست از نام NA چه می باشد؟ مگر استفاده صحیح از نام NA نیز وجود دارد چگونه؟ یا متن اشتباه می باشد؟

ترجمه این جزوه هنوز به تائید خدمات جهانی نرسیده است لذا ما دقیق از درست یا غلط بودن آن مطلع نیستیم. اما منظور از اجازه استفاده دادن از نام NA به این معنی است که این مراکز می توانند به بیماران یا مشتریان خود اعلام کند که انجمن معتادان گمنام جهت پیام رسانی در آن مرکز حاضر می شود.


5 آیا می توانید در ترجمه روی جلد کتاب راهنمای بیمارستان H&I و موسسات درمانی که نوشته شده راهنمای بیمارستان ها و زندانها تجدید نظر نموده و با ترجمه صحیح روی جلد کتابهای چاپ مجدد انجام پذیرد؟ اقدام نمایید؟


با تشکر از شما این مورد را با شعبه ایران پیگیری خواهیم کرد.



ناحیه هفت


1 نحوه گرفتن کرسی در کنفرانس مانند برزیل چگونه است؟

ابتدا منطقه باید در کشور خود شکل گیرد و سپس با داشتن شرایط لازم مانند قدمت فعالیت منطقه، داشتن چند ناحیه به عنوان عضو، داشتن کمیته های فرعی فعال و غیره درخواست خود را به کنفرانس ارائه کند. سپس کنفرانس در رابطه با قبول عضویت منطقه جدید رای گیری و تصمیم گیری می کند.


2 چرا تاکنون نشریه در مورد چگونگی خدمت کارگاه ها تهیه نشده است؟ پیشنهاد ما چاپ کتابچه ای جهت راهنمایی این خدمات است؟

کمیته کارگاه فقط در ساختار خدماتی ایران شکل گرفته و در ساختار خدماتی مناطق دیگر چنین کمیته ای وجود ندارد. لذا تا کنون نشریه ای نیز در رابطه با چگونگی فعالیت این کمیته تهیه نشده.


3 لطفاً به صورت واضح در مورد چرخشی شدن کنفرانس توضیح دهید؟ ایالات متحده سخت ترین شرایط را برای اخذ ویزا دارد و همچنان تأکید می شود که به خاطر هزینه ها و اینکه هر کشوری هم که باشد شرایط خودش را برای اخذ ویزا دارد به ما پاسخ داده شد برداشت ما اینگونه است که به خاطر تعداد زیاد کرسی آمریکا و قدرت مناطق در کنفرانس منافع جهانی NA در تصمیمات اتخاذ نمی شود؟

در این مورد باید کنفرانس خدمات جهانی تصمیم بگیرد. این موضوع تا کنون چندین بار در کنفرانس مطرح شده اما هیچگاه تصویب نگردیده است. زیرا کنفرانس با در نظر گرفتن هزینه های برگزاری و مشکلات لجیستیکی برگزاری آن در یک کشور دیگر به این پیشنهاد رای نداده است. باید در نظر داشته باشید که کنفرانس در این مورد تصمیم گیرنده نهایی است و دفتر خدمات جهانی فقط می تواند این پیشنهاد را مطرح کند.


4 اکثر مشکلات  NA ایران به روابط داخلی مانند ارتباط راهنما و رهجو ، نحوه مشارکت و ..می باشد، ما توسط کمیته ی کارگاه ها و آموزش در پی رفع این معضل هستیم .آیا در مناطق دیگر تجربه ای به غیر از برگزاری کارگاه و آموزش جهت رفع این مشکل وجود دارد؟

این مشکلات در مناطق دیگر نیز از طریق بالا بردن سطح آگاهی اعضا حل می گردد.



ناحیه نه


1 چیپ قهوه ای مخصوص چیست؟

چیپ قهوه ای تولید خدمات جهانی نیست و کنفرانس خدمات جهانی فقط همین چیپ های که در ایران نیز موجود است را تائید کرده. بعضی از اعضا هستند که اینگونه چیپ ها را با رنگی متفاوت و نوشته ای متفاوت برای استفاده شخصی خود می سازند.


2 تاریخچه چیپ و سکه را لطفاً توضیح دهید؟

ارائه چیپ و سکه رسمی است که از ابتدا در انجمن رسم بوده جهت قدردانی از مدت پاکی اعضا که از انجمن الکلی های گمنام نمونه برداری شده و تاریخچه خاصی ندارد.


3 یکطرف سکه دعای شکر است. ترجمه طرف دیگر چیست؟

مدت پاکی، سمبل انجمن، و نوشته های آن نیز به معنی خود، خدا، خدمت و انجمن است.


4 آیا کارکرد قدمها به صورت گروهی امکان دارد؟

نحوه کارکرد قدم مسئله ای شخصی است بین راهنما و رهجو بنابراین تصمیم گیری در این مورد نیز به عهده ایشان است. ما در موقعیتی نیستیم که برای اعضا تعیین تکلیف نمائیم و به ایشان بگویم چگونه قدم کار کنند.


5 آیا می شود از اعضای هیأت مدیره و هیأت موسس تعهد گرفت که بعد از اتمام خدمتشان ادعایی نسبت به انجمن نداشته باشند؟

این مسئله ای است که شورای منطقه ایران با در نظر گرفتن قوانین کشور باید در مورد آن تصمیم بگیرد


6 نحوه صحیح اعلام پاکی در جلسات پرجمعیت چیست؟ نحوه صحیح اعلام پاکی آن است که دقیقا بر سر موعد اعلام گردد. نه زودتر و نه دیرتر از حداکثر یک هفته.



ناحیه ده


1 پرفروش ترین نشریه خدمات جهانی چیست؟

کتاب پایه


2 کدام منطقه بیشترین اعانه را به خدمات جهانی دارد؟

دو منطقه در آمریکا هستند بیشترین اعانه مالی را دارند.


3 کدام منطقه بیشترین نشریه از خدمات جهانی خریداری می کند؟

کالیفرنیا و ایران


4 آیا برای پم فلت که مورد نیاز کشور می باشد و شاید نیاز خدمات جهانی نباشد آیا نیاز به تصمیم گیری خدمات جهانی دارد؟ اگر بله چرا؟ و زمان ارائه پیشنهاد جهت نیاز کنفرانس تا چاپ چقدر زمان نیاز دارد؟

اگر پمفلت فقط بخواهد در سطح ساختار بوجود آورنده آن توزیع شود نیاز به تصمیم گیری خدمات جهانی نیست.


5 آیا شخصی اگر به تنهایی مثل گرگ و جیمی کریک پم فلت بنویسد که در خور انجمن و نیاز باشد، چون نویسنده یک شخص می باشد مورد تأیید قرار می گیرد؟ اگر خیر چرا؟

نوشتن و به وجود آوردن یک پمفلت یا نشریه باید روند خاصی را در انجمن طی کند تا تائید شود. لذا ما بر طبق وجدان گروه انجمن مجاز به استفاده از نشریاتی که اشخاص تهیه می کنند نیستیم.


6 آیا تبدیل شدن ایران به عنوان دو شورای منطقه کمکی به خدمات جهانی خواهد کرد؟

این مسئله برای خدمات جهانی تفاوتی ندارد و شما در ایران باید تصمیم بگیرد که آیا این کار به نحوه سرویس دهی و خدمات رسانی در ایران کمک می کند یا خیر.


7 آیا سیستم خدماتی جدید در کدام کشور اجرایی شده است؟ آیا ممکن است چند نوع از سیستم های خدماتی که در دنیا اجرا می شود را معرفی کنید؟

هنوز این سیستم بطور کامل در منطقه ای پیاده نگردیده است.



ناحیه یازده


1 جواب هیأت امناء راجع به برگزاری کنفرانسی خدمات جهانی خارج از آمریکا مورد قبول شورای منطقه ای ایران نبود و واکنش شورا را به همراه داشت، بهتر نیست با توجه به پتانسیلی که NA ایران دارد کنفرانس در آسیا برگزار شود تا NA ایران بهتر و موثرتر حضور داشته باشد؟

در این مورد باید کنفرانس خدمات جهانی تصمیم بگیرد. این موضوع تا کنون چندین بار در کنفرانس مطرح شده اما هیچگاه تصویب نگردیده است. زیرا کنفرانس با در نظر گرفتن هزینه های برگزاری و مشکلات لجیستیکی برگزاری آن در یک کشور دیگر به این پیشنهاد رای نداده است. باید در نظر داشته باشید که کنفرانس در این مورد تصمیم گیرنده نهایی است و دفتر خدمات جهانی فقط می تواند این پیشنهاد را مطرح کند.


2با توجه به تعداد3/1 آمار  NA دنیا در ایران است و طبق گزارش بکی در کارگاه نصف چاپ کتاب پایه به فارسی و بنا به
درخواست ایران است، اما در کنفرانس جهانی 1 حق رأی دارد. آیا زمان آن نرسیده است یکسانی و مساوات رعایت شود؟ و در آمریکا حدود 72 کرسی حق رأی دارند؟

باید به اطلاع رساند که اگرچه یک سوم کتابی که در جهان بفروش می رسد در ایران است اما به این معنی نیست که یک سوم تامین هزینه خدمات جهانی از طریق فروش نشریات در ایران است. زیرا قیمت فروش نشریات در ایران حدود یک دوازدهم قیمت فروش در باقی جهان است به این معنی که در ایران باید دوازده کتاب فروخته شود تا به اندازه یک کتاب که در دیگر کشورها به فروش می رسد به منابع NA کمک شود. در ضمن میزان فروش نشریات ملاکی برای تعیین حق رای در کنفرانس نیست. اگر ایران تمایل به داشتن حق رای بیشتر دارد باید از طریق تغییر ساختار عمل نماید.


3 چرا نسبت به مالملک معنوی  NA در هر کجا که سوء استفاده می شود اقدام و عملی صورت نمی گیرد یا از نام NA و یا از آرم NA و یا به هر صورت دیگری صورت نگرفته است؟

این موضوعی است که باید با تشریک مساعی بین ساختار محلی و خدمات جهانی صورت گیرد.


4 در طول یازده سال که شعبه خدمات جهانی تأسیس شده است سود نشریات به چه شکل در طول این مدت خارج شده است؟ با توجه به نظام کشوری ما وزارت کشور برای خارج کردن پول ما را مورد اتهام قرار می دهد با توجه به اینکه شما فرمودید 87 درصد کل هزینه های NA دنیا از سود نشریات می باشد و یک سوم نشریات دنیا در ایران به فروش می رسد بنابراین سود حاصله بسیار زیاد است تا به امروز به چه شکل خارج گردید؟

همانگونه که در پاسخ سئوال دو مطرح گردید حدوداً هر دوازده کتاب که در ایران بفروش رسد به اندازه فروش یک کتاب در کشورهای دیگر درآمد زایی می کند. لذا این نوع محاسبه صحیح نیست. در مورد هزینه کردن درآمد شعبه ایران هم همانگونه که در جلسه توضیح داده شد این اتفاق از طریق هزینه کردن آن برای کارگاه در کشورهای مختلف و پرداخت آن بصورت نقدی انجام گردیده است.


5 مدت خدمت کارمندان خدمات جهانی آمریکا چند سال می باشد؟

کارمندان خاص مانند خدمتگزاران مورد اعتماد مدت خدمت مشخصی ندارند.


6 با توجه به نشست دبی با نمایندگان خدماتی ایران شما صراحتاً اشاره نمودید که از پول سبد سنت هفتم برای خرید محصولات اصولی نیست اما تا به امروز از سبد سنت هفتم محصولات خریداری می شود و هیچ تغییری دفتر خدمات جهانی برای عرضه محصولات ارائه ننمودند؟ چرا و درخواست نمایندگی در هر استان برای فروش محصولات را دارند؟

در دبی مطرح نمودیم که گروهها نباید از سبد سنت هفتم جهت خرید محصولات استفاده کنند. در رابطه با نمایندگی در هر استان هم شرایط با شعبه ایران بررسی خواهد شد.


7 نحوه ی گزارش دفتر خدماتی جهانی آمریکا به اداره مالیات چگونه است و آیا مالیاتی پرداخت می کنند و در ایران نحوه ی گزارش به اداره ی مالیات چگونه است و آیا پرداخت می نماید؟ طبق قوانین دو کشور



ناحیه سیزده


1 راه ارتباطی دیگر با کنفرانس وجود دارد؟ آیا می توانید چنین فضای را بوجود آورید؟ بخاطر خروج رابطین ما از کشور ها مشکل داریم بخاطر موقعیت خاص کشور ما؟

کنفرانس خدمات جهانی در پی آن است که مناطق موجود را بین اعضاء هیئت امنا تقسیم کند تا هر عضو هیئت امناء مسئول برقراری ارتباط مداوم با مناطق مختلف باشد. این روش ممکن است پاسخگوی نیاز شما باشد.


2 نحوه برخورد با اعضایی که طول پاکی بالایی دارند و لغزش کرده اند به چه صورت می تواند باشد تجربه شما چیست؟


همانگونه که در نشریات بیان شده است با اینگونه اعضاء باید با عشق، پذیرش و بدون قضاوت برخورد کرد تا بتوان به ایشان کمک کرد پاکی مجدد خود را به دست آورند و به جلسات بازگردند.


3 در کشورهای دیگر آیا کمیته کارگاهی وجود دارد اگر دارد نحوه ارائه خدمت و پرورش خدمت گزار چگونه است؟

خیر در کشورهای دیگرکمیته ای بنام کمیته کارگاه وجود ندارد.


4 نحوه ی آموزش خدمت گزار چگونه است؟ و به چه روشهایی انجام می گیرد؟

برگزاری کارگاه توسط بدنه خدماتی مربوطه و همکاری مسئول اسبق کمیته با خدمتگزار جدید.


5 نحوه صحیح اعلام پاکی در جلسات بهبودی که پرجمعیت است چگونه است؟

بر سر موعد مقرر تا حداکثر یک هفته پس از آن.


6 آیا امکان این وجود دارد که یک کتابچه یا جزوه برای چیپ و سکه بوجود بیاید؟ نحوه چیپ و سکه دادن به روش درست
کدام است؟

برای این کار رسم و اصول خاصی وجود ندارد اما می توانید پیشنهاد تهیه جزوه ای در این رابطه را از طریق وکیل منطقه خود به کنفرانس خدمات جهانی ارائه کنید.



ناحیه پانزده


1 با سوء استفاده ها از لگوی NA و یا کتابهایی که به اسم تجربه قدمها و با رنگ و فرم پایه و یا چگونگی عملکرد چاپ می شود و در دسترس اعضاء قرار می گیرد چه برخوردهایی باید کرد؟ بهترین روش بالا بردن سطح آگاهی اعضا است.


2 با رشد جمعیتی که وجود دارد متعاقباً نیز یک سری چالش و مشکلاتی در سطح جامعه بوجود می آورد مثل سوء استفاده های موسسات مرتبط می شود وکیل داشته باشد جهت پیگیری و جلوگیری؟

شورای منطقه ایران باید در این مورد تصمیم بگیرد البته باید در نظر داشته باشید که باید با وکیل مربوطه همکاری لازم انجام شود تا نام انجمن به مباحث اجتماعی کشانده نشود.


3 در مورد تالار گفتگو که در سایت ما است را نظر خود را بگویید؟

در این رابطه باید نظارت دقیق انجام گیرد تا مسائل غیراصولی در آن مطرح نگردد. خدمات جهانی خود این ریسک را نکرده است و فقط فضای مجازی خاصی تهیه نموده تا خدمتگزاران مناطق مختلف جهان بتوانند با دریافت واژه عبور از خدمات جهانی مطالب خود را با یکدیگر به صورت کتبی به اشتراک بگذارند.


4 آیا می شود هیأتی حسابی باز کند جهت برگزاری همایش و اعضا به صورت داوطلبانه و گمنامی آنرا شارژ کنند؟

داشتن حساب برای کمیته همایش بلامانع است اما کمیته همایش فقط می تواند از ناحیه خود مبلغی به عنوان تنخواه دریافت کند و اعانه اعضاء باید یا به سبد سنت هفت باشد و یا به خزانه کل.


5 عدم حضور رابط های ایران به کنفرانس را چگونه می توانید حل کنید؟ راهکارهای شما چیست؟

در دست بررسی است و باید در جلسه بعدی کنفرانس مطرح گردد.


6 در مورد نحوه حضور  NA ایران در سیما چه پیشنهادی دارید و چه کمکی می توانید انجام بدهید؟ بهترین راهکار در جزوه روابط عمومی نوشته شده است.


7 حضور NA در کمپها بنا بر شرایط NA ایران نظرتان چیست؟

همانگونه که شفاهی نیز اعلام گردید وظیفه ماست که تا سرحد توان پیام بهبودی را به معتادان در حال عذاب برسانیم علیرغم اینکه ایشان گجا بستری هستند اما در صورتیکه کمپی از نام انجمن سواستفاده می کند تصمیم نهایی در مورد رفت و آمد خدمتگزاران به آن کمپ با وجدان گروه است.


8 آیا راهنمای خدمات محلی قسمت جدول قواعد نظم، به طور کامل ترجمه شده ویا قصد تکمیل کردن آنرا بر اثر قانون رابرتس وجود دارد؟

بله بطور کامل ترجمه شده است. استفاده از قوانین رابرتس در انجمن در حال منسوخ شدن است.


9 منابع فصل های روابط عمومی چیست؟ و آیا می شود در اختیار ما قرار بگیرد؟

منابع بسیاری فراوانی برای نگارش روابط عمومی استفاده گردیده که ارائه آنها را غیرممکن نموده است.


12 درخواست فایل صوتی سخنرانی اعضای اولیه  NA و همایش های جهانی را داریم؟

لطفا آدرس پستی دقیق خود را به شعبه ایران تحویل دهید.



ناحیه شانزده


1 آیا خدمات جهانی جهت تولید سی دی مفاهیم برنامه ای دارد؟

این پیشنهاد شما پس از مطرح شدن با هیئت امنا پیگیری خواهد شد.


2 آیا این امکان وجود دارد که کنفرانس خدمات جهانی را در کشورهای همسایه آمریکا برگزار کرد چون رابطین ما مشکل
ویزا دارند و چند سال است که صندلی ایران خالی است، چه پیشنهادی دارید؟

در این مورد باید کنفرانس خدمات جهانی تصمیم بگیرد. این موضوع تا کنون چندین بار در کنفرانس مطرح شده اما هیچگاه تصویب نگردیده است. زیرا کنفرانس با در نظر گرفتن هزینه های برگزاری و مشکلات لجیستیکی برگزاری آن در یک کشور دیگر به این پیشنهاد رای نداده است. باید در نظر داشته باشید که کنفرانس در این مورد تصمیم گیرنده نهایی است و دفتر خدمات جهانی فقط می تواند این پیشنهاد را مطرح کند.


2 کارمندان خاص دفتر خدمات جهانی چد سالگی بازنشسته می شوند؟

سن خاصی وجود ندارد و هر کس بر اساس شرایط خو بازنشسته می گردد.


3 آیا روز جهانی NA داریم؟ خیر وجود ندارد. اما روزی بنام اتحاد وجود دارد.


4 دعاهایی که خدمات جهانی به فروش می رساند کدامیک از آنها متعلق به  NA می باشد.؟

همگی در نشریات درج گردیده اند و متعلق به انجمن هستند.


6 دلایل رنگ چیپها چیست؟ آیا معنی خاصی دارد لطفاً توضیح دهید.؟

دلیل و مفهوم خاصی وجود ندارد.



ناحیه هفده


-1 با سلام : آیا دفتر خدمات جهانی شعبه آمریکا بازخوردی از نحوه ی فعالیت دفتر خود در ایران طی یازده سال گذشته
به دست آورده است؟ و آیا ساز و کاری جهت اطلاع از رضایت یا عدم رضایت اعضا و گروه های ایران نسبت به فعالیت دفتر شعبه ایران دارد؟ اگر پاسخ مثبت است چرا هرگز نسبت به تغییر کیفیت چیپ و سکه و نشریات ترتیب اثری داده نشده است؟

همانگونه که شفاهی اعلام گردید راههای فراوانی وجود دارد از قبیل: تماس تلفنی، ایمیل، رابطین منطقه، تماسهای مختلفی که ما با اعضا گوناگون داریم و جلساتی که هر از چند وقت با شورای منطقه ایران برگزار می کنیم. در جلسه ای که در دبی برگزار شد و تقریبا همه اعضا شورای منطقه حضور داشتند ما سئوال کردیم که آیا حاضر هستید جهت ارتقا کیفیت هزینه بیشتری پرداخت کنید و نشریات، چیپ و سکه را گرانتر بخرید که همگی به اتفاق آرا پاسخ دادید: خیر. به هر حال بین کیفیت و قیمت رابطه مستقیم وجود دارد. در ضمن ما در سفر آخر خود به ایران به دقت کیفیت نشریات، چیپ و سکه را بررسی کردیم که به نظر مطلوب و استاندارد بود.



ناحیه هیجده


1 چگونه نواحی ایران و شورای منطقه ایران می توانند مورد مشورت خدمات جهانی قرار بگیرند؟

ما سعی داریم تا این کار را از طریق شعبه خود و همینطور وکیل منطقه انجام دهیم و در آینده آن را گسترش بخشیم.


2 شواری منطقه مجبور است همه ی خدمات دفتر خدمات جهانی را به همان مشکلی که است بپذیرد؟

منظور این سئوال برای ما مشخص نیست اما بطور حتم شورای منطقه مجبور به انجام هیچکاری نیست و خدمات جهانی نیز در نظر ندارد شورای منطقه را مجبور به انجام کاری کند.


3 بسیاری از اعضاء از سکه های جدید ناراضی هستند آیا تمهیدی دارید؟

نوع سکه تغییر کرده و سکه های جدید در حد سکه های است که در سراسر جهان توزیع می شوند.


4 مشکلاتی که در شوا وجود دارد رابطین می گویند باید از نواحی کسب تکلیف کنند پس تفویض اختیار چه می شود؟ لطفاً بگویید و نظر دهید؟

جهت خدمت بهتر حتما باید اصل تفویض اختیار رعایت گردد. جهت اطلاعات بیشتر به مفاهیم خدماتی مراجعه فرمائید.


5 آیا خدمات محلی بازبینی نمی شود و در مورد به روز کردن آن اقدامی انجام نمی شود قسمت آخر آن دستور نامه رابرتس کامل تر نمی شود؟

طبق روش هیئت امنا کتاب خدمات محلی ممکن است هر چند سال یکبار به روز گردد. از آنجا که قوانین رابرتس مدتی است که در انجمن بطور متداول استفاده نمی گردد بعید به نظر میاید که هیئت امنا تصمیم به کامل تر نمودن آن بگیرد.



ناحیه نوزده


1 کدام نشریات بهبودی و خدماتی به چاپ رسیده و در حال حاضر به زبان فارسی ترجمه نشده است؟

نشریات بهبودی همگی به فارسی چاپ گردیده است بجز کتاب جدید سنت ها که در دست ترجمه است. از نشریات خدماتی نیز جزوه روابط عمومی و راهنمای خدمات جهانی.


2 آیا برنامه ای برای ارتقاء کتاب راهنمای خدمات محلی ندارید؟ این مورد بستگی به نیاز انجمن و نظر هیئت امنا دارد.


3 اگر جمله ای را پاراگرافی معنی و مفهوم آنرا برای خیلی از اعضا سخت باشد از چه کسی یا از کجا بهتر است معنی و مفهوم آنرا سوال کنیم؟ کتاب لغات، راهنما، اعضا با تجربه


4 آیا می توانیم چیپ و سکه را به مراکز سم زدایی بفروشیم؟ بهتر است این کار را انجام ندهید.


درخواست ها


درخواست از نظر خدمات جهانی ایران برای برگزاری یک کارگاه نشریات برای این ناحیه بدلیل کمبود منابع مالی هزینه ها از طرف خدمات جهانی می باشد. درخواست شما را به شعبه ایران تحویل می دهیم.



: ناحیه بیست و یک


1 چرا وقت جلسه NA یک و نیم ساعت است چرا وقت مشارکت دو الی سه دقیقه یا نهایتاً پنج دقیقه است؟

تجربه انجمن ثابت کرده است یک و نیم ساعت بهترین زمان مفید برای برگزاری جلسه است و بیشتر از آن باعث خستگی اعضا می گردد. درباره زمان مشارکت این وجدان گروه هر جلسه است که زمان مشارکت را بر اساس نفرات شرکت کننده مشخص می کند. در جلسات خلوت زمان مشارکت بیشتر و در جلسات شلوغ زمان مشارکت حداکثر دو تا سه دقیقه است.


2 چرا می گویند معتادان امروز خوشبختر هستند؟ منبع آن کجاست؟

این نقل قولی از اعضا اولیه است و به این معنی است که با وجود برنامه های بهبودی و دیگر امکاناتی که امروزه جهت ترک اعتیاد در اختیار معتادان است ایشان از معتادانی که در گذشته وجود داشته اند شانسی بیشتری جهت بهبودی دارند.


3 فلسفه رنگ چیپ ها چیست؟ آیا چیپ و سکه جاودانگی وجود دارد؟

رنگ چیپ ها دارای فلسفه خاصی نیست. سکه بی نهایت نیز وجود دارد که اصولا به معتادانی که پاک از دنیا می روند تعلق می گیرد.


4 سهم منصفانه هر عضو در حمایت از سبد سنت هفتم چقدر است؟

این سهم را خود عضو نسبت به شرایط مالی و احساس دین خود به انجمن تعیین می کند.


5 وقف اموال عضو به NA به چه صورت است؟

این اموال باید آزاد و بدون قید و شرط باشند تا بتوان مبلغ آن را به خزانه کل واریز نمود.


6 از نظر شما تأمل و همکاری با کمپ ها و مراکز سم زدایی به چه صورت است؟

ما باید بیشترین سعی خود را بکنیم تا با این مراکز رابطه خوبی داشته و پیام بهبودی را به معتادانی که در آن حضور دارند برسانیم.


7 در رابطه با دو پروژه در دستور کار خدمات جهانی که خانم بکی روز پنج شنبه صحبت کردند" 1 کتاب مدیتیشن و اوصل بهبودی روزانه همان کتاب فقط برای امروز منظورش است یا کتاب دیگری است توضیح دهید؟ 2 کتاب در رابطه با مشکلات
افراد به غیر از اعتیاد بیشتر توضیح دهید؟"

منظور کتاب جدیدی است. فرم نظرخواهی از اعضا توسط شعبه ایران ترجمه گردیده است و بزودی در دسترس شما قرار خواهد گرفت.


8 سهم و نقش ساختار ما در رابطه با اعضایی که مدتی در برنامه بودند و بعد از مدتی از برنامه ما فاصله گرفته اند چیست؟منظور اعضای لغزش کرده نیست ولی به نوعی در عذابند؟

ارتقا آگاهی اعضا جهت برخورد توام با عشق، پذیرش و بدون قضاوت با اینگونه افراد.


9 آمار اعضای شرکت کننده ناحیه ما در جلسات بهبودی نسبت به چند سال قبل خیلی کمتر شده و آن رشد اولیه و تعداد تازه واردین کمتر شده به همین نحو بر سبد سنت هفتم تاثیر گذار بوده . طبق تجربه شما آیا ما از این وضعیت خارج می شویم؟


بطور حتم اگر ناحیه شما نهایت سعی خود را بکند از این حالت خارج خواهد شد. پیشنهاد می کنیم با گرفتن ترازنامه گروهی بر روی این مشکل تمرکز کرده و پس از دستیابی به ریشه آن سعی در حل مشکل نمائید.



ناحیه بیست و دو


1 آیا کنفرانس خدمات جهانی برای شرکت رابطین ایران در جلسه کنفرانس خدمات جهانی می تواند کاری انجام دهد "ویزا"


این موضوع باید پیگیری شود تا امکانات موجود تحت بررسی قرار گیرد.


2 کنفرانس خدمات جهانی برای برگزاری جلسات کنفرانس به صورت چرخشی چه تدبیری دارد؟

در این مورد باید کنفرانس خدمات جهانی تصمیم بگیرد. این موضوع تا کنون چندین بار در کنفرانس مطرح شده اما هیچگاه تصویب نگردیده است. زیرا کنفرانس با در نظر گرفتن هزینه های برگزاری و مشکلات لجیستیکی برگزاری آن در یک کشور دیگر به این پیشنهاد رای نداده است. باید در نظر داشته باشید که کنفرانس در این مورد تصمیم گیرنده نهایی است و دفتر خدمات جهانی فقط می تواند این پیشنهاد را مطرح کند.


3 آیا ما می توانیم از آرم یا لگو، برای استفاده روی تیشرت ها برای همایش نواحی استفاده کنیم؟ تحت نظارت ناحیه بله می توانید.


4 در ایران نشریاتی هستند که در مورد انجمن معتادان گمنام شایعاتی را منتشر می کنند. ما به عنوان انجمن آیا می توانیم وکیل استخدام کنیم تا به این موارد رسیدگی کند؟

بله اما بهتر است سعی کنید تا آگاهی اعضا را بالا ببرید تا اینگونه نشریات را خریداری نکنند. زیرا تجربه به ما ثابت کرده شکایت قانونی در اینگونه موارد باعث ایجاد تنش در انجمن، هدر رفتن منابع انجمن و کشیدن شدن نام آن به مباحث اجتماعی می شود.



ناحیه بیست و سه


1 برای حضور و شرکت رابطین شواری منطقه ایران در جلسات کنفرانس جهانی چگونه می توانید مشکل دریافت ویزای آنها را برطرف کنید، تا صدای معتادان ایران در آن جلسه به گوش معتادان جهان برسد؟

شرایط بطور شفاهی در جلسه آخر با شورای منطقه اعلام گردید. برای رفع این مشکل نیاز به وقت و تحقیقات بیشتر است.


2 آیا فکر می کنید ساختار NA فعلی جهانی پاسخگوی تمامی جامعه معتادان سراسر دنیا می باشد. چه طریق و روشی را ارائه می دهید.؟ این موضوعی است که کل انجمن باید به آن بپردازد.


3 جناب آنتونی در پاسخ یکی از نواحی گفتند که وقف یا کسی که وصیت کند اموالش به  NA برسد مانعی ندارد ، لطفاً شکل پذیرش NA را برای وصیت متوفی اعلام کنید؟

هرگونه مالی که از طریق وصیت به انجمن برسد باید آزاد و بدون قید و شرط باشد تا انجمن بتواند آن را تبدیل به وجه نقد کرده و به حساب خزانه کل واریز نماید.


4 آیا می شود شرایطی فراهم نمود که شکل پاسخ گویی برای دفتر شعبه جهانی ایران برای شورای منطقه یا هیأت امنای دفتر مرکزی ایران بوجود آید؟


خدمات جهانی شعبه ایران مستقیم به مدیران اصلی پاسخگو است و مدیران اصلی نیز مستقیم به هیئت امنا و کنفرانس
خدمات جهانی. ایجاد تغییر در این نحوه پاسخگویی بر خلاف مفاهیم خدماتی و سنت های ما است.



ناحیه بیست و چهار

1 تجربه انجمن معتادان گمنام در ارتباط با صدا و سیما رسانه ها چگونه بوده تجربه ای هست؟

تجربه انجمن در این رابطه در راهنمای روابط عمومی درج گردیده است.


2 اخیراً در منطقه ایران شفاف سازی گروه ها در آمد هزینه های مالیات شده است؟ آیا در کشور آمریکا این فعالیت وجود دارد؟ یعنی تمامی گروه ها و کمیته ها و ناحیه های این فعالیت را گزارش می دهند به اداره مالیات؟ خیر این قوانین در کشورهای گوناگون متفاوت است.


3 آیا امکان ندارد یکی از همایش های کنفرانس خدمات جهانی در ایران برگزار شود؟

این مسئله باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد و ما نمی توانیم به راحتی درباره آن اظهار نظر کنیم.


4 کیفیت چیپ و سکه و نشریات سی دی ها پایین است بارها و بارها عنوان شد لطفاًًٌ توجه بفرمایید نظارت بیشتری داشته باشید بر روی دفتر ایران؟ با تشکر پیگیری خواهد شد.



ناحیه بیست و پنج

1 ناحیه 25 و قسمت هایی از نواحی دیگر در ایران به زبان کردی صحبت می کنند و همانطور که مستحضرید در کشورهای همسایه نیز جمعاً حدود چهل میلیون کرد زبان زندگی می کنند و به زبان کردی صحبت می کنند ناحیه ما طبق رأی وجدان گروهی خود درخواست ترجمه کتاب پایه کوچک به زبان کردی را دارند اما اینکار با خود ناحیه ما به زبان کردی ترجمه خواهیم کرد و از خدمات جهانی فقط برای تأیید درخواست کمک به آیا این اقدام ما و درخواستمان از خدمات جهانی ما قابل پیگیری و اجرا می باشد؟


بله ما شما را به انجام اینکار تشویق می کنیم. لطفا مراتب را با شعبه ایران پیگیری بفرمائید.


2 در کشورهای مختلف دنیا گروه هایی در حال برگزاری جلسه هستند که ما هیچ اطلاعی از آنها نداریم از طرف دیگر در کشور ما تنها دو یا سه فرمت برگزاری جلسه توسط گروها اجر می شود آیا خدمات جهانی می تواند فرصتهای مختلف برگزرای جلسات در سراسر دنیا را جمع آوری کند و در اختیار گروه ها قرار دهد ؟ برای تنوع و حق انتخاب بیشتر برای برگزرای بهتر جلسات NA در نقاط مختلف دنیا ؟

بارزترین فرمت های برگزاری جلسات در کتاب راهنمای خدمات محلی درج گردیده.



ناحیه بیست و هفت


1 چه کاری انجام دهیم ساختار موثری داشته باشیم؟ برنامه ریزی، بودجه بندی، تفویض اختیار بطور واقعی.


2 خدمات جهانی چگونه همایش برگزار می کند و شرایط همایش چه می باشد؟

هر دو سال یکبار در مناطق مختلف تحت نظارت هیئت امنا و اجرای دفتر خدمات جهانی.


3 حد ومرز همکاری - NA و نارانان چه می باشد؟

نارانان نیز یک انجمن خارجی است و حد و مرز همکاری ما با ایشان دقیقا همانند سازمانهای دیگر است.


4 کتاب پاک زیستن را چطور کار کنیم مثلاً :با راهنما ... ؟

کتاب پاک زیستن را می توان در جلسات کتابخوانی استفاده کرد. به این شکل که پاراگرافی از آن خوانده می شود و اعضائی که تمایل دارند درباره آن پاراگراف مشارکت می کنند.


5 بعضی از اعضاء سوالات کارکرد قدم را جواب داده اند و در بازار می فروشند و در گروه ها دست اعضا می افتد ، چطور برخورد شود؟ باید سطح آگاهی اعضا را نسبت به کارکرد قدم بالا برد و از ایشان درخواست کرد تا اینگونه کتاب ها را خریداری و استفاده نکنند.


6 آیا نمی شود دفتر کارکرد قدم را صفحاتش را بیشتر کرد؟ لطفا این موضوع را با شعبه ایران پیگیری فرمائید.

امید
03 November 17 , 01:42
جنس سکه های NA  چیست؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan