Anonymous

پیام ما امید ، وعده ما آزادی

بخش داشته ها

" داشته ها "

اکثر سؤالات فبلی به منظور کمک به ما برای شناخت ذات و طبیعت واقعی اشتباهاتمان بودند ، اطلاعاتی که به انها در قدم پنجم نیاز خواهیم داشت . اما همین طور مهم است تا به کارهای درستی که انجام داده ایم و تأثیر خوبی روی خودمان یا دیگران داشته اند بپذیریم . ما این کار را به دو دلیل انجام می دهیم . اول اینکه می خواهیم توسط کار کرد قدم جهارم ف تصویر کاملی از خود بدست اوریم ، ونه تصویری یک جانبه . دوم اینکه بدانیم بیشتر چه ویژگی های شخصیتی و رفتارهایی را می خواهیم در زندگیمان داشته باشیم.


· من چه نکات مثبت یا کیفیت هایی دارم که خودم آنها را می پسندم ؟ که دیگران انها را می پسندند ؟ که برای من کار می کنند ؟

میل به بخشیدن دیگران هرزمان ازکسی میرنجم میل دارم ببخشمش وفکر نکنم بهش بیش از اندازه این باعث میشه ارتباط من با دیگران بهتر بشه خودم هم میپسندم ولی بعضی وقتها متوجه میشم که لازمه سریع حداقل ببخششم رو نشان دیگران وگرنه درس از رفتارشون نمیگیرن .کار هم بهم میده باعث میشه که انرزی زیادی ازم نره یا نکته مثبتی که به نظر خودم دارم اینه که ناراحتی مو به دیگران میگم ونمیزارم بیشتر مواقع دیگران منو برنجونند وبیخیال بشم واسشون حد مرز میزارم تو روابطم ولی بهتره که از اول حد ومرزبزارم ولی متاسفانه این جماعت اگر ارام باهاشون برخورد کنی به خودشون اجازه میدن سربه سرت بزارن یا شوخی بیجا کنند دیگه تو برنامه که بدتر باید هوشیار باشی که کار نابجایی نکنی . مهربانم هر زمان پول تو جیبم هست حالا اعضای خانواده یا نامزدم بهم بگه به پول نیاز داره بهش کمک میکنم وسعی نمیکنم پول رو زیاد نگه دارم هرزمان کسی رو ببینم که نیازمنده بهش کمک میکنم شاید دلسوزی نابجا باشه از نظر دیگران ولی از نظر خودم کمک به همنوعمه چون اگر انسان نیازمند نباشه این کارو نمیکنه احساس گناه نمیزاره کمک نکنم چون به عنوان یک انسان من خودموموظف میدونم به دیگران کمک کنم به نظر من نکات مثبت رو که نباید دیگران بپسندند تا ببینیم دیگران کی باشن برای مثال من پافشاری دارم رو درست کاری وحقیقت واین رو کیفیت میدونم ولی دیگران خواهان چسبیدن به خرافات هستند ونادرستی وروش نادرست زندگی هستند خوب حالا باید دیگران مهم باشند یا حقیقت ودرست کاری؟به نظرم نکات مثبت باید فقط به خودم کار بده وباعث رشد خودم بشه نه رضایت دیگران.من میل به پیشرفت دارم به خودم کار میده مطالعه ازاد هم زیاد دارم به دیگران ویا حداقل اطرافیانم کار میده یاباعث شده بعضی از اعضای خانواده مطالع کنند واگاهی اونا هم بیشتر بشه وحس خوبی نسبت به خودشون پیداکنند ولی خودم هم به خاطر اگاهی بعضی وقتها با دیگران میجنگم وباعث میشه تاثیر انچنانی روشون نزارم ولی فکر دیگران رو دارم بازتر میکنم.پاک هستم سیگار نمیکشم وهمین باعث شده که بادود سیگارم کسی رو اذیت نکنم دیگران میپسندند به خودم کار میده چون سلامتیم رو به خطر نمیندازم الگوی هم شدم واسه دیگران که امید داشته باشن واسه ترک وباور کنند میشه بدون مواد وسیگار زندگی کنند.کمتر شهوترانی میکنم کمتر چشم چرانی میکنم همین باعث شده که دیگران درکنارم احساس امنیت کنند وبه خودم هم کار میده و حس خوبی بهم دست میده.


· چگونه برای خود و دیگران اهمیت قائل می شوم ؟

برای اهمیت به خودم با کنار گذاشتن مواد و سیگار و هر چیزی که به من صدمه می زند . با ورزش و عادت های درست غذایی . با شوخی نکردن های بیجا . زیاد به دنبال تغییر دیگران نیستم . خوش قول هستم و مسئولیت پذیر . کارها و جاهایی که در شان من نیست انجام نمی دهم و نمی روم . به سلامتیم اهمیت می دهم .برای اهمیت به دیگران اینکه اجازه زندگی کردن به آنها می دهم . به احساسات و نگرش و تفکر آنها احترام می گذارم . برای کمک به کسانی که
درخواست کمک دارند وقت می گذارم .نمی گذارم به خاطر شرایط بد به اجبار داشته هایم را از دست بدهم .


· چه اصل روحانی را در زندگی تمرین می کنم ؟ این کار چگونه زندگی مرا تغییر داه است ؟ ایمان و اعتقاد من به نیروی برتر چگونه رشد کرده است ؟

من سعی می کنم همه اصول روحانی را در زندگی تمرین کنم چون معتقدم برنامه معتادان گمنام یک مجموعه کلی است و نباید تنها با تعدادی از این اصول که به من بیشتر حال می دهد زندگی کنم .ولی از همه مهمتر و چیزی که بیشتر زندگی من را تحت تاثیر قرار داده تمرین اصل روحانی صداقته .این صداقت را ابتدا با مشارکت بعد با راهنما و بعد با کارکرد قدمها تمرین کردم و باعث شد که از ابتدای پاکی نه چیزی را مخفی کنم و نه احساسم را کم و زیاد مشارکت کنم و نه در قدمها با بازگو نکردن و عدم صداقت داشتن نصف و نیمه کار کنم .با این اصل روحانی مجبورم کارهایم را درست انجام دهم و زیر و رو نکشم تا بتوانم هم با خودم و هم با دیگران خصوصا خانواده صداقت داشته باشم .تمایل ، روشن بینی ، ایمان ، تسلیم ، رعایت گمنامی ، مشورت و... هم برای من خیلی کار کرده و زندگی من را تغییر داده است .


. ایمان واعتماد من به نیروی برتر چگونه رشد کرده است ؟
منظور این سوال مقایسه ایمان و اعتقاد من به نیروی برتر خودم در زمان قبل از ورود به انجمن ، ابتدای انجمن و زمان حاضر است .حالا این نیروی برتر می تواند خداوند ، راهنما ، جلسه ، قدم ، دوستان بهبودی و ... باشند .مثلا در مورد راهنما من تا قبل از این برنامه به هیچکس به اندازه راهنمایم اعتماد نکرده بودم . با ورود به انجمن فقط راهنما داشتم و همه چیز را به او نمی گفتم و در کل بلد نبودم چگونه از راهنما استفاده و بهره ببرم . ولی امروز وضعیت فرق کرده من صادق ترین مشارکت هایم را به راهنما می گویم و او تقریبا از همه چیز من اگاه است و می تواند احساسات من را به درستی تجزیه و تحلیل کند و مرا راهنمایی دهد .و این یعنی رشد ایمان و اعتقاد من به یک نیروی برتر به اسم راهنما که دائم در حال بهتر شدن و کامل شدن است . حتی من با عوض کردن راهنما در دو سالگی در مسیر این رشد قدم برداشتم و راهنمایی گرفتم که بتوانم با او قدم کار کنم و بیشتر در دسترس من باشد .همین حالت و همین رشد در بقیه نیروهای برتر من نیز مثل خداوند و جلسه و قدم و ... اتفاق افتاده است .امروز طریقه و نحوه استفاده من از نیروی برتر رشد کرده و همراه با آگاهی شده است .فقط مهم این است که من نیرو های برتر خود را از دست ندهم مثل کم رنگ شدن جلسات و ارتباط با راهنما و مشورت نکردن و قدم کار نکردن و ...


· رابطه من با راهنمایم بر چه اساسی است ؟ چگونه این رابطه مثبت به دیگر روابطم تعمیم پیدا کرده است ؟

بنده اوایل که اومده بودم تو برنامه راهنما گرفتم چون همه می گرفتن ، راهنما گرفتم چون میگفتن اگه راهنما نداشته باشی میری میزنی و...اما بعد از مدتی که چندتا از قدمها رو برداشتم و رابطم با راهنمام نزدیکتر شد تونستم بهش اعتماد کنم. کمکم با هم صمیمی شدیم و داشتم یاد می گرفتم که چطوری باید با دیگران رابطه دوستانه و عاطفی برقرار کرد. تو اقرار کردنام کمکی صداقت پیدا کردم و متوجه شدم که راهنمام منو همینطوری که هستم دوست داره و نیاز نیست که برای جلب توجهش دست به کارای خطرناک و تایید طلبانه بزنم.رابطه راهنما و رهجو به من یاد داد که هیچکس کامل نیست ولی میشه ادمها رو دوست داشت و یا حداقل از اونا رنجش نداشت. راهنمام کمک کرد تا بتونم به نواقصم نگاه کنم و همینطور هم قوت های وجودم رو پیدا کنم. با همه این تفاسیر تجربه من اینه که این یه رابطه شاگردی و استادیه با این تفاوت که جای شاگرد و استاد هر روز تو این رابطه عوض میشه. راهنمام اولین دوست من بود که خودم انتخابش کردم و روشن بینی که با وجود این رابطه به دست آوردم کمکم کرده تا بتونم تو روابط دیگرم هم
از حق انتخاب خودم استفاده کنم. یاد گرفتم رابطه برای موندگاری باید دو طرفه باشه و به احساسات طرف مقابل هم باید توجه داشته باشی.خداوند در همه موجودات متجلی می گردد، اما یکی از قدرتمند ترین ابزارش کلمات است. پس در انتخاب کلمات دقت کنیم.


· به کدامیک از اهدافم دست پیدا کرده ام ؟ آیا هدفهای دیگری دارم که بدنبال تحقق آنها باشم ؟ آنها چه هستند و من چه اقدامی برای تحقق آنها می کنم ؟

پاکی از مواد مخدر و سیگار و برای تحقق ان مرتب به جلسه می روم و قدم کار می کنم و هر چیزی را که بتواند من را پاک نگه دارد انجام می دهم .به دست آوردن آرامش که امروز به شکر خدا خیلی به این هدفم نزدیک شده ام و برای آن هم خمودم و هم همسرم و هم فرزندم جلسه ای شده ایم و من تمام تلاش خودم را می کنم تا بتوانم با رعایت اصول برنامه محیط آرامی را در منزل و محل کارم به وجود بیاورم .یکی از هدف هایم در آینده نوشتن کتاب و یا ساخت یک وبلاگ است که بتوانم چیز هایی که در برنامه به دست اورده ام را با دیگران تقسیم کنم و به کسانی که نیازمند این ارامش هستند کمک کنم . و برای رسیدن به این منظور هر روز کتاب می خوانم و از آنها نکته برداری می کنم .


· ارزش های مورد قبول من چه می باشند ؟ خود را در زندگی به کدامیک متعهد می بینم ، چگونه ؟

ارزش های من بیشتر معنوی و روحانی است مثل صداقت ، درست کاری ، کسب روزی حلال ، حفظ گم نامی ، آرامش ، خسارت نزدن . ولی مهم اینه که من برای حفظ ارزش هایم چه کار می کنم و چگونه نشان می دهم که به آنها پایبندم قطعا" من در شرایط سخت و بحرانی باید به ارزش هایم پایبند باشم مثل این روز ها که با وجود مشکلات مالی فراوان رشوه نمی گیرم و زد و بند نمی کنم و در عوض بیشتر به برنامه وصل می شوم .


· چگونه شکر گزاری خود را برای بهبودیم نشان می دهم ؟

برای بهتر مشخص شدن معنی شکر باید به معنی کلمه کفر توجه کنیم کفر به معنی پنهان کردن است یعنی حقیقتی که بر من اشکار شده رو انکار ویا پنهان کنم این حقیقت در برنامه ما کمک بدون انکار یک نیروی برتر دنبال کردن راه درست است شکر به معنی اشکار کردن واظهار واقرار کردن به حقیقت یک موضوع است حالا تو برنامه من چه حقیقتی رو باید انکار نکنم واشکار کنم ؟حقیقت رسیدن به بهبودی رو واینکه کمک دوستان ونیروی برتر وراه درست بوده وابزارهای برنامه بوده که من از وسوسه ها رها شدم من فکرم ارام تر شد احساساتم اشفتگی کمتری دارند کیفیت زندگیم بهتر شده ومن قدرت واگاهیم به اندازه ای نبوده که خودم رو سر سامان بدهم واین راه درست رو نیروی برترم نشانم داده من درگیر اراده شخصی بودم وهستم واین نیروی برتر است که من رو کمک میکنه که خوب زدگی کنم من میتونم توجه کنم به رشدم برای مثال اینکه من شروع کردم با ورود به برنامه به درس خواندن ومطالعه باورهامو عوض کردم با کمک برنامه
احساس بهتری پیدا کردم نسبت به خودم کمتر از گذشته وتاثیرش در زندگی الانم ترسیدم وبه اینده امیدوار شدم ودر لحظه زندگی کردم }نه همیشه{ من 4 سال پیش تزریق کردم سیگار میکشیدم افکارم ازارم میدادند رنجور بودم شدید الان من اون ادم قبلی نیستم من یک ادم جدید هستم یک زندگی نو دارم با اینکه بخاطر سنم هنوز سرکشی میکنم وتسلیم کامل نمیشم ولی زندگی در راه درست رو پیش گرفتم خوب میتونم از طریق کمک به دیگران نشون بدم من این
کمک هارو انکار نمیکنم و خودم هم به دیگری کمک میکنم چرا که خودم هم به کمک نیازمند بودم وهستم میتونم تجربه مو در میان بزارم میتونم در کارهای خدماتی با دلیل درست وشیوه درست کمک کنم برنامه ادمه پیدا کنه میتونم کلامی یا کتبی از نیروی برتر تشکر کنم واین احساس سپاس گزاری رو من نگه دارم وهمیشه یادم نره نیروی برتر کاری واسم کرده که خود به تنهایی قادر به انجامش نبوده ام و من خودم دوباره کارهایی نکنم که به گذشته برگردم چون تجربه ام نشان داده بعد چند سال ادم احساس میکنه میتونه سرکشی کنه من خودم مثال میدونم که نباید شهوترانی کنم تا پیوند واقعی با ادمها داشته باشم ولی این کارو هر چند مدت انجام میدم وتسلیم نمیشم کامل این موضوع رو کنار بزارم من میتونم واسه افراد در حال عذاب دعا کنم میتونم به تازه وارد ها محبت کنم میتونم بعضی از ماها اعضای خانواده دیگر افراد جامعه بهمون کمک کردند یادمان باشد که ما نباید کمک هرو فراموش کنیم باید در مسیر درست حرکت کنیم تا انها هم از این کمکشانخوشحال بشن واحساس مفید بودن بکنند

 

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دوستان کامنت هایی که به صورت خصوصی ارسال میکنید امکان پاسخ در سایت را ندارد
لطفا اگر کامنتی را اصرار دارید به صورت
خصوصی ارسال کنید
حتما ایملتان را نیز ارسال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan